maandag 20 juli 2009

MP3 en dubbele oogleden

Ik ben de trotse eigenaar van een oude MP3 speler!
Eentje zonder teveel poespas, maar gewoon een USB-stick dat toevallig ook nog eens als muziekdrager kan functioneren. Al 2 jaar gebruik ik hem met plezier. Hij geeft geen licht meer, en begint gelig te worden, maar ben toch niet van plan hem om te ruilen voor een nieuwe...ik kan dingen niet weggooien totdat ze echt kapot zijn denk ik.
Hetzelfde geldt voor de liedjes die erop staan. Zo heb ik al jarenlang een oud nummer van The China Dolls erop staan: Muai Ni Kha.
Het is een hele vrolijke nummer over het onzin van een dubbel ooglid. Ik weet niet of meer mensen dit weten, maar in Azie, voornamelijk omgeving korea, china, thailand en japan, wordt het mooi gevonden wanneer een meisje een dubbel ooglid heeft, iets wat de meeste westerse mensen al van nature hebben, maar aziaten niet. Dat het zo'n schoonheidsideaal is getuigt wel van het feit dat er speciale stickertjes op de markt zijn, die je op je op je oog kunt plakken om het effect te krijgen van een dubbel ooglid. En het feit dat ooglid''correcties'' een van de meestvoorkomende chirurgische ingrepen in Azie is bewijst hoe graag mensen een dubbel ooglid willen.
Ben de trotse bezitter van de typerende spleetogen, maar de dubbele ooglid heb ik nooit begrepen...ik zie meestal ook niet eens het verschil. Je ogen zouden er groter door lijken...ik heb dat om eerlijk te zijn nooit gezien.
Het is net mascara, dat dubbele ooglid. In de reclames lijkt het allemaal heel mooi: hoe groter de wimpers, hoe mooier het meisje, maar zodra je het in real live action zo'n meisje met lama-ogen ziet denk je...oei, zou ze spugen...?

china dolls-muai ni kha
http://www.youtube.com/watch?v=2FpfF12Dbgo

Geen opmerkingen:

Een reactie posten