zondag 26 juli 2009

Noodles showdown: yumyum vs indomie

Na een hele tijd het over muziek gehad te hebben, nu iets totaal nieuws.
Ik ga het hebben over eten. Noodles, bami of hoe je het ook wilt noemen, zolang het niet spaghetti is. Ik blijf trouw aan indomie, volgens mij de lekkerste en beste bamisoep die er bestaat, maar er zijn nog zoveel merken op de markt, dat ik eentje probeerde. Ik probeerde yumyum, een instant bamisoep uit thailand. Ik naam de garnalen smaak, want die was volgens m'n vrienden de heetste en ik nam van indomie de garnalensmaak, om het eerlijk te houden.

1. Verpakking
Beide verpakkingen zijn nogal stadaard. Plastic zakje met daarin bami en een aantal zakjes met kruiden en olie om het in je bami te doen. De olie van de yumyum ging wel moeilijk open en alles lag zo'n beetje op m'n hand. Een schaar pakken is slim.

2. Bereiding
Dit verschilde nogal. Terwijl je indomie gewoon moest gaan koken, moest de yumyum bami worden overgoten met kokend water waarna je je kommetje met een ander bordje, of wat je ook als deksel kan gebruiken, moest dichtmaken, waarna je drie minuten moest wachten. (Dit doet me denken naar otsuka ai's ramen liedje XD) En voor mensen die geen thais, maleis of engels kunnen...de bereidingswijze staan ook gewoon in het nederlands, dus lekker makkelijk. En anders helpen de pictogrammen je een eind op weg.

3. Smaak
De indomie is echt veel minder heet dan de thaise variant, maar de bami van de thaise variant was echt slush aan het worden na 10 minuten, dus als je een snelle eter bent is het goed. Zelf vond ik de indomie het lekkerst, maar dit is heel subjectief hoor.

4. Eindoordeel:
Ik kies toch liever voor de indomie. De yumyum is goedkoper, maar het is minder lekker en de bami is van een verschrikkelijke kwaliteit. Maar als je geen tijd hebt om te koken en gewoon lekker snel wat wilt eten, is de yumyum wel de beste keuze. Water koken, eroverheen gieten, deksel erop, 3 minuten wachten en eten maar!

1 opmerking:

  1. Indo mie all the wayyy!! :P Het is te eten die yumyum's maar voor mij alleen heel af en toe wel lekker voor de verandering.

    BeantwoordenVerwijderen