dinsdag 21 juli 2009

Review maxi-single Kra/36481? Fiction

Met het maken van de Fiction CD is de major debuut van deze band officieel gemaakt. Deze CD bevat 5 liedjes, waarvan 4 covers zijn van bands die onder dezelfde (major)label staan als Kra. Voor dit nummer werd Kra eventjes omgedoopt tot 36481?

1. Rock:
Dit nummer is geen cover, maar is van Kra zelf. een leuk rock nummer, maar voor mij een beetje te veel gekrijs. Aan het begin is dat gaaf, maar na 3 minuten begint het een beetje te irriteren. 6/10

2. Mateki
Origineel van Kaggra. ik vind Kaggra niet een bijster goede band. Het samenspel van oude traditionele instrumenten met rock is gaaf, maar de meeste liedjes zijn me toch te emo. Maar dit nummer heeft me echt kunnen verassen!Wat doet Kra...ehm, ik bedoel, 36481? het toch goed! Ben vooral weg van de gitaarintro. 8/10

3. Onpu no tegami
Origineel komt van Miyavi, De eerste 3 minuten zijn echt veel mooier dan het origineel! Maar misschien dat dat ligt aan mij...ik hoor liever keiyuu in mijn oor fluisteren dan miyavi. Terwijl Miyavi soms gewoon eng klinkt in dit nummer, klinkt keiyuu lief. Maar toch...na 3 minuten, wanneer de rock kant zich laat zien prefereer ik toch weer miyavi...kunnen die twee geen superfusie doen...? 8/10

4. Linda
Origineel van GazettE. Ik was bang dat ze het totaal zouden vertrappen, maar het tegendeel is waar. Deze cover is toch, en ik zeg dit met pijn in het hart, VEEL beter dan het origineel! Het ''klap-klap-klap'' intro werd origineel uitgevoerd en niet klakkelood overgenomen. Wat het geschreeuw betreft...het is niet zo dat Keiyuu beter schreeuwt, maar ik hoor toch liever Keiyuu dan Ruki schreeuwen. Met deze nummer ben ik helemaal verkocht aan dit bandje! 10/10

5. Natural High
Dit nummer heeft me echt koppijn gezorgd. Het stond op de CD, maar op het net staat nergens dat het er daadwerkelijk opstaat. Zefs de officiele website van Kra vermeld dat dit CD maar 4 nummers is, en dat deze 5de, Natural High, niet eens bestaat. Heb het net afgestruind, want ik wil m'n blog wel betrouwbaar houden, maar helaas kon ik er niets over vinden. Dus ook geen originele artiest. Als iemand het wel weet, geef me een reactie aub! want ik wil het wel graag weten. In ieder geval is dit nummer best goed te belu7istere, ondanks de veel vuldige gekrijs. De telefoonachtige effect paste heel goed bij dit nummer 7/10

Kopen? JAAA ZEKER WETEN~! ik wil hem ook graag kopen. Maar niet voor meer dan 15 euro, dus als iemand een album heeft en hem kwijt wilt...?

Geen opmerkingen: