woensdag 22 juli 2009

Review album Kra-life, today is a beautiful day to die

Nadat ik gister helemaal verliefd was geworden op de covers van Kra, heb ik vanochtend mijn MP3 in een hoekje gelegd en me gestort op you tube, om hun recentste album te horen.
Het was even zoeken, maar ik heb alle nummers gevonden!

1. Atomos
Dit werd in het grieks geschreven. Nu heb ik weer wat aan m'n griekse lessen van de middelbare school, atomos betekent namelijk onbreekbaar, kleinste deel. Qua muziek is dit een goede start van het album. Sterk aanwezig is de gitaar. 8/10
2. Beast tune
Snelle gitaarspel overspoelt je in de intro. Refrein wordt irritant na verloop van tijd, maar de melodie niet. 7/10

3. Kizuna
Wat duisterder dan de vorige twee. Dit nummer werd gebruikt voor de opening van Yu-Gi-Oh 5D's voor episodes 1-26. Ik kreeg tijdens het luisteren van deze nummer het gevoel dat ik in een donkere tunnel zat en naarmate de nummer vorderde, lijkt het alsof je aan het eind van de tunnel het licht ziet en ernaartoe wordt getrokken. Misschien een beetje sentimenteel, maar ik vond deze nummer echt geweldig! (En ik haat Yu-Gi-Oh) 9/10

4. Rumble fish
Nog duisterder dan Kizuna. 5/10

5. Pied piper
ik was een beetje verbaasd een orgel te horen. Veel afwisseling in dit nummer, beetje jazz/rock. 7/10

6. Hana ni uta wo
Intro sprak me niet aan, maar de rap van keiyuu dat daarna kwam?! wtf, ik vond dat gaaf! Refrein is verassend goed. 7/10
7. Onigi no uta
Intro met piano waarna gitaar, drum en bas erover heen gaat. Erg mooie en verassende combi! Piano blijft sterk aanwezig in dit hele nummer en klinkt verassend goed! 9/10

8. Dream Catcher
Leuk bassolo, maar ik weet niet echt wat ik van de outro moet vinden. 6/10

9. Kono sekai
Leuk, vrolijk nummer. 8/10

10. Judge
Triest intro, maar daarna komt duidelijk het rock naar buiten. 6/10

11. Marry
Orgel past heel goed in dit vrolijke nummer! Melodie leeft me op! Als luisteraar kun je niet anders dan vrolijk zijn, wanneer je dit als laatste nummer hoort. Perfecte afsluiter. 9/10
Ik zou deze album kopen. Alleen al voor de 3 nummers die ik een 9 heb gegeven, zou ik deze CD kopen...nou ja, in ieder geval beluisteren. Het aantrekkelijke aan deze album is voor mij voornamelijk de ontdekking dat de piano zo goed kan gaan met instrumenten, waarvan je het niet verwacht, zoals de bas, drum en gitaar. Helaas is deze album niet makkelijk te verkrijgen. Zowel in de reguliere zaken als Free Record Shop en Music Store als de nederlandse webwinkel bol.com, is deze CD niet te krijgen. En dat terwijl in de net genoemde zaken de CD's van andere bands van dezelfde label wel te verkrijgen zijn (Alice nine, Kagrra, GazettE, Miyavi)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten