dinsdag 11 augustus 2009

Cover: Jason Chan (stubborn) vs K (only human)

Als je een japanse drama fan bent, ben je vast bekend met 1 liter of tears. Een waargebeurd hartverscheurend verhaal over een meisje dat vecht tegen een slopende ziekte. De opening werd prachtig gezongen door de Koreaanse zanger K.
Een aantal jaar later, heeft Jason Chan, een chinese popzanger (kantonees), dit liedje gecoverd. Hier ben ik pas achtergekomen. Ik vind Jason Chan’s stem geweldig, maar de liedjes die hij maakt zijn me te RnB/ballad-achtig. Met andere woorden, ben geen fan van hem en volg hem ook niet echt. Maar op een dag stuitte ik op zijn cover van Only human en was verast doordat het goed klonk!
Ik ga niet zeggen welk van de twee ik beter vind, ik kan eigenlijk niet kiezen. K heeft een hele diepe stem waardoor het liedje emotioneel beladen wordt en dat is mooi. Maar aan de andere kant heeft Jason een veel heldere stem, waardoor het liedje weer een ander betekenis voor me heeft gekregen.
En dan wil ik alvast de mensen die denken dat ik last heb van taalbarrières de wind uit de zeilen nemen: M’n kantonees is belabberd slecht (nee, serieus), dus ik kan niet zeggen dat ik daarom heel stiekem Jason toch beter/slechter vind.
Zelf proberen?
Jason: http://www.youtube.com/watch?v=KtXPENW088M
K: http://www.youtube.com/watch?v=xde8sQfoL9M&feature=related

Geen opmerkingen:

Een reactie posten