dinsdag 25 augustus 2009

Review EP/mini-album Kra Kimi ni Shitsumon!

1. Buriki no hata
Wat kan ik nog meer zeggen over dit nummer…? Behalve dan dat dit nummer prachtig klinkt zowel op het album als in lives. 8/10
2. Mrs
Vlot nummer met hele wisselende stemgebruik van Keiyuu. Ook proef ik hier wat jazzinvloeden met erg duidelijk baslijnen. Het refrein is vergelijkbaar aan het basgebruik in Headache Man van GazettE. 7/10
3. Tatoe
Dit liedje werd aan het eind gedraaid aan het einde van de concert Court of justice toen de leden afscheid namen (en rozen, drumstokjes, flesjes enz)het publiek ingooiden. Het publiek zong keihard mee met deze nummer, waardoor het een heel ander betekenis voor mij heeft gekregen XD. Mooi popnummer met veel bas! 8/10
4. Showtime
Eerste indruk: wtf, overload aan orgel! En daarna bewondering voor Keiyuu die echt de raarste geluiden uit z’n keeltje kan krijgen. Rare geluiden die er heel goed bijpassen. Mooie bassolo’s. Enige screamo nummer die ik van Kra gehoord heb. Na afloop vond ik het niet echt een leuk nummer, dus maar een 6/10. Maar toen zag en hoorde ik de live-versie. EN OMG WAT WAS DAT GAAF! Dus wil je voor dit nummer deze EP kopen? Niet doen, koop hun concertDVD uit 2008, Kra 2008 ONEMAN LIVE no on biraki da yo zenin shuugou!! Het is het echt waard. Ik heb de live-versie namelijk op m’n mp3 in plaats van dit nummer XD
5. Hard Lolita
Benieuwd naar de tweede demotape van Kra? Hier heb je het, Hard Lolita. Duidelijke rock. 8/10
Kopen? Als je 30-40 euro kwijt kunt aan een live DVD zou ik eerder de live DVD one man live 2008 no on biraki da yo zenin shuugou van Kra kopen. De nummers komen er echt veel beter tot hun recht in dit concert dan op dit ‘’lullige’’ (wtf, Kra is nooit lullig te noemen, vandaar de ‘’’’) EP, waar je 15/20 euro voor neer moet tellen.
Showtime live: http://www.youtube.com/watch?v=bIa-yEFJfs4&feature=related
Tatoe in concert: http://www.youtube.com/watch?v=ATCvwT_DTeU (scrol door naar 1.41)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten