zondag 2 augustus 2009

Eerste keer K-pop: Kara

K-pop is booming…althans, dat is wat mij verteld is. Het is misschien raar, maar ik heb nog nooit koreanen horen zingen, dus het werd tijd om dat eens te doen. Voor mijn eerste Koreaanse pop ervaring wilde ik een recente release. De single wanna van meidengroep Kara leek me een goede: releasedatum 28 juli en de groep bestond niet te lang (2007). Lekker jong en fris dacht ik zo (ik klink nu toch niet als een oud mannetje he…XD)

Na de single en bijbehorende clip te hebben gezien weet ik niet zo goed wat ik ervan moet vinden. Het liedje is niet pakken en klinkt als een Amerikaans popliedje. Ik hou niet van Amerikaanse popliedjes. De clip was erg flets. Teveel kleurgebruik kan een clip goed verpesten, ben ik na het zien van de clip achtergekomen. Het commerciële druipt van dit meidengroep af. Ik heb niets tegen commerciële groepen, maar je kunt het ook te gek maken. Misschien was dit geen goede groep om mijn Koreaanse muziekkennis mee te beginnen, maar ach, ik laat me er niet van weerhouden om meer Koreaanse artiesten te beluisteren. Dus mensen die me iets kunnen aanraden…kom maar~!

5 opmerkingen:

  1. Hey!

    Toevallig ben ik gister een aantal catchy Kpop nummers tegen gekomen; blijft echt in je hoofd hangen! Je kan ze zoeken op youtube.com

    Super Junior - It's you
    Super Junior - Sorry Sorry
    Wheesung - Insomnia

    Ik ben benieuwd wat je ervan vind. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Greetings,

    just a quick reaction for a by-passer..

    Het heeft waarschijnlijk ook zin om eens k-music uit de b.v.jaren, '70, '80 of/en '90 te beluisteren..

    Als je het echt bij 'kpop present' wilt houden dan zul je overvallen worden door de enorme keuze aan 'jongens- en meisjesbands': Wondergirls, Beast, 2pm, Dong Bang Shin Ki et cetera.

    'Alternatieven':

    Crying Nut, Seo Taiji zitten meer in de punk/rock-hoek. S.E.S, Finkl, HOT, Sechkies is kpop uit de jaren '90.

    Drunken Tiger, Yoon Mi Rae (rap..al dan niet als underground beschouwd). Insooni, zangeres-veteraan-diva met een diepgaand gevoel voor ballads| soul. She got spunk. Zo ook Bada of Lena Park.

    Succes met je verdere ontdekkingen :)

    'Taka

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @ Elly:
    We hebben super junior al een aantal keren geprobeerd, maar dat was niet echt een succes helaas. Wheesung is voor ons een onbekend artiest, dus die gaan we zeker proberen.
    Binnenkort komen we met een post over Kpop nummers die ons wel aanspreken, dus hou ons vooral in de gaten, haha :D
    bedankt voor je reactie in ieder geval!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @ Dani:
    Tja, al die boybands en girlbands zijn niet echt mijn ding heb ik gemerkt, dus ik zal de alternatieven die je hebt aangestipt zeker proberen. Ik ben vooral benieuwd naar de Koreaanse punk.
    Bedankt voor je reactie, ben er erg blij mee en binnenkort zullen we weer een post hebben over onze kpop ontdekking, haha XD

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Graag gedaan hoor:)

    Dan gooi ik A.tract, Nell, Boo Hwal en Jaurim er ook maar bij:)Allemaal gitaarwerk:)

    'Taka

    BeantwoordenVerwijderen