donderdag 6 augustus 2009

Review album: The GazettE DIM

Het heeft een poosje geduurd, maar eindelijk heb ik tijd gevonden om GazettE’s nieuwe album te reviewen. Ik begon deze review met een slecht voorgevoel omdat ik al van andere mensen heb gehoord dat het een slechte album was en maar een enkeling het een goede album vond en het niet jammer vond van het geld.

1. Hakuri

Intro. Ik hou hier niet van, maar zinloze intro’s aan het begin van een album lijkt een kenmerk te worden van albums van GazettE. 2/10

2. The invisible wall

Leuke rocknummer, maar heft niets vernieuwends. PV is spannender dan de nummer zelf. 7/10

3. A moth under the skin

Kai had eerder op zijn radio aangekondigd dat dit album een hardere rock album werd dan de vorige albums. Dit nummer is de eerste van die inderdaad de hardere rock opgaat. 7/10

4. Leech

Ehm…wat? Een nummer date en jaar oud is en uitgebracht is als single moet niet op een nieuwe album staan. Had het gezet onder het kopje extra/bonus, dan hebben mensen die wel leech als single hebben gekocht, een spijt van hun aankoop. Maar het is een goede nummer hoor~! 8/10

5. Nakigahara

Doet denken aan Kagra. Iets rustige rocknummer waarin de electrische gitaar de boventoon voert. 6/10

6. Erika

Electronisch stukje muziek dat nog geen 50 seconden duurt. Saai invulling voor het album. Niet echt een aparte nummer te noemen. Als intro van Headache man zou het wel goed klinken. 1/10

7. Headache man

Reden waarom je de single distress and coma niet hoefde te kopen: Koop dit album en je krijgt alles alle geweldige nummers van de single. 8/10

8. Guren

Rustig rocknummer.Viool past erbij en het refrein is mooi. 8/10

9. Shikyuu

Een huilend baby vervormen is raar. Doe het niet. 1/10

10. 13 stairs [-]

Tweede hardere rocknummer. 7/10

11. Distress and Coma

Ligt in dezelfde lijn als leech met mooie solo’s. 8/10

12. Kanshoku

Piano! Eerste interlude dat ik mooi vindt. 6/10


13. Shiroki Yuutsu

Te deprimerend. 5/10

14. In the middle of chaos

Mooi nummer! Drum springt er echt uit. 8/10

15. Mourou

Ik begin die intro’s echt zat te worden. De eerste 0 wordt uitgedeeld. 0/10

16. Ogre

Derde hardere rock nummer. 7/10

17. Dim Scene

Mooi viool en piano. 7/10


Ben ik teleurgesteld? Ja, ik ben teleurgesteld in de kwaliteit van de nummers. Maar de hoeveelheid, 14 nummers (screw de intro's en interludes, dat zijn geen nummers) maakt we weer blij. Als je fan bent, dan zou ik het kopen. Als je geen fan bent, maar de muziek van GazettE mooi vind, bespaar jezelf die 20 euro en koop liever de disorder album van hen. Beide albumns kun je halen bij www.bol.com.

Ga je liever langs je muziekzaak? Je kunt de CD bestellen met de EAN nummer 4046167886527. Want deze cd kent ook een europese uitgave!

3 opmerkingen:

  1. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey cookiemonstertje~!
    Ik kon niet op je blog komen, dus reageer ik maar zo.
    Allereerst: Hartstikke bedankt voor je reactie! Dit is de eerste keer dat iemand een reactie heeft achtergelaten op het blog zelf, in plaats van de mail, dus wees vereerd~!
    Ten tweede: Leuk dat je ook GazettE luistert! Ben zelf ook geen die-hard fan, maar hun muziek staat me wel. Als we toch over muziek praten...probeer de groep Kra een keer...ze zijn hartstikke goed~! (ja, ik moet hier het woord Kra laten vallen, zie Kra uitdaging XD)
    En als laatste: deze blog wordt gerund door twee personen, dus ik zou eerst even met Suki-Ai moeten overleggen over de linkpartnerschap. Dus als je nog even geduld hebt...
    Ik laat het je zsm weten, ok?
    Groetjes, Purisuki

    BeantwoordenVerwijderen
  3. *slaat zichzelf met tafel*
    Ik ben zo'n doos...ehm...mocht je hier terugkomen, cookiemonstertje, ik heb per ongeluk je bericht verwijderd omdat ik niet goed uitkeek met m'n muis, sorry T T
    Ik wilde mijn bericht editen, maar in plaats daarvan heb ik jou verwijderd D:
    Ik wilde namelijk nog ff zeggen dat dit meisje linkpartners zocht: http://www.freewebs.com/demon-art/

    BeantwoordenVerwijderen