donderdag 27 augustus 2009

Fanacties voor Miyavi’s concert

Over krap een maandje komt Miyavi naar Nederland, naar Utrecht om precies te zijn, om een concert te geven. Natuurlijk, ik ben heel blij dat hij besloten heeft een tweede keer naar Nederland te komen. Niet veel Japanse artiesten doen dit. Dat zijn vorige concert in Amstelveen redelijk snel was uitverkocht en vervolgens er met gemak 40 euro werd neergeteld voor een kaartje door de te late, die-hard fan, heeft er natuurlijk ook mee te maken. Al een aantal maanden circuleren op het internet, vooral op de miyavi-hyves, het idee van fanacties. Yay~! Ik ben een fan van fanacties, mits ze niet belachelijk, onhandig, vandalistisch en beschamend zijn. Ik heb even de meest leuke/opmerkelijke/populaire ideeën op een rijtje gezet en voorzien van commentaar, zodat je zelf kunt beslissen of je eraan meedoet of niet.
1. Het meenemen van spulletjes in een hartjesvorm (knuffels ed)
2. een speen (hij is net vader geworden)
3. spandoeken
Het eerste idee heeft best veel bijval en zal zeker door een aantal mensen worden gedaan. Het is immers makkelijk: neem wat mee in een hartjesvorm en je bent klaar. Wel heb ik een waarschuwing: Neem iets grootst mee. Hij moet het wel kunnen zien. En gooi na afloop die dingen niet naar hem. Daar heb je gift-boxes voor.
Een speen meenemen…ik heb daar zo mijn twijfels over. Het is niet te zien voor miyavi, ook niet als je het de hele tijd in je mond houdt. Begrijp me niet verkeerd, het is een hele leuke en originele fanactie, maar ik heb het gevoel dat Miyavi het niet door gaat hebben. Dat zou toch jammer zijn.
Mensen die van plan zijn spandoeken te maken en mee te nemen…doe het niet. Het is onhandig, het belemmert het zicht voor anderen en de zaal is zo donker dat miyavi het niet kan zien.
Wat ik zelf doe? Ik neem m’n vertrouwde glowstick mee. Niet echt een fanactie, maar ik hou gewoon van lichtjes in het donker.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten