vrijdag 7 augustus 2009

Review album Kra Dhar.ma

Het grote probeer-je-blog-te-linken-aan-Kra-uitdaging is begonnen met de review van Kra’s eerste album Dhar.ma:

1. Lost number
Wat een goed begin van het album. Lekker rockig met een knipoog naar pop. 8/10

2. Artman
Favoriete nummer van het hele album! Rap van Keiyuu past er hartstikke goed bij, refrein is lekker aanstekelijk en ben heel erg blij met de bassolo, go Yuhra~! 9/10

3. Rewind
Vrolijk liedje, maar ik krijg er een melancholisch gevoel van, geen idee hoe dat komt. Wat wel minder is, is het ‘’la, la, la’’ stukje dat lijkt te horen bij het refrein, het is irritant en breekt het hele nummer. 7/10

4. Immature
Poppig nummer. 7/10

5. I believe
Refrein is heel catchy en voor je het weet zit je mee te zingen: ‘’aishiteru…aishiteru~!’’ 8/10

6. Heart Balance
Totaal iets anders dan de rest van de nummers van deze album. Een rustig nummer en de eerste van dit album waarin je keiyuu’s piano spel hoort. 7/10

7. Dear little
Is het rock? Is het pop? Nee het is jazz! 7/10

8. En
Dit nummer is wat rockig en blijft in je hoofd hangen. 7/10

9. Aimaiya
Dit nummer heeft overduidelijk jazz invloeden. Het refrein klinkt wat rommelig, maar toch past het er perfect bij en is het niet storend, ik vind het refrein zelfs heel leuk.

10. Tsutanai kotoba
Een outro. Een hele jazzy outro. Ik vind outro’s niks en na GaztetE’s DIM album kan ik geen outro meer verdragen. 2/10

Als je van de jazzy kant van Kra houdt, zou ik deze album zeker kopen. Er zitten weinig rock nummers op, dus mensen die meer fan zijn van de rock kant van Kra kunnen dit beter niet kopen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten